onsdag 23. april 2008

Bøker og filmer annerledes?

Merket noe forskjell på en bok du har lest og siden sett den på film? Hvor mye som forandrer seg og som ikke er akkurat som i boka?

Jeg er da en uavhengig bokleser som leser de bøkene jeg liker, snodig nok.. Favorittbøkene er skrevet av Henning Mankell som er da en kjempe flink svensk forfatter. Måten han skriver på, som gjør at man må tenke selv, måten han gjør at man ikke vil legge fra seg boka osv.. Men det jeg alltid stusser litt på er hvorfor bøkene og filmene skal være så forskjellig? Helt greit at filmen ikke kan være totalt som boka, men det er snakk om store forskjeller, de forskjellene som gjør at det er en "rød tråd" der.

Etter å ha lest boka den ene boka Mankell skrev, satt jeg igjen med mange tanker! Boka som jeg lånte var kjempe spennende og var sånn at jeg ikke ville legge den fra meg. Gledet meg skikkelig til å se den på film. De andre filmene har nemlig vært veldig bra de og, men grunnen kan jo være at jeg ikke hadde lest bøkene på forhånd. Filmen var alt annet enn boka, den var bra, men ikke som boka. Så feil kan man altså ta!=)

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden